Tårar till OS

Måndagen den 22 februari 2010


Klockan 13.30 början praktiken. Jag är väldigt nervös, men inte fullt så nervös som jag har varit inför tidigare praktiker, antagligen tack vare bra praktikerfarenheter. Man liksom vet att man kommer att komma in i det och få det bra. Men nervöst är det ju ändå. Speciellt den här terminen eftersom vi kommer att få mycket mer ansvar. Helt eget ansvar för 1-2 patienter. Det blir pirrigt det.

I helgen blev det självklart melodifestivalen. Darin var jättebra tycker jag, men Timoteij tyckte jag inte alls om!! Hellre Crucified Barbara eller Alcazar då! Men men... Tyckte även om de blå gubbarna och Dolph!

Igår gjorde vi jättegoda rollader (hur nu det stavas) med fyllning av fetaost och soltorkade tomater. Verkligen tokgott!!

Jag och David grät floder i lördags (för det var väl i lördags?) när Hellner och Olsson tog OS-medaljer i längdskidåkning. Vilket lagarbete! Vilket team! Så osjälviskt och patriotiskt! Först satt jag bara och gapade, i chock, men när Per Olofsson knappt kunde prata för att han grät så mycket, då kom tårarna hos mej med. Jösses, kommer man någonsin få uppleva något sådant igen? Tiden bara stannade...haha, ja jösses.

Jag som inte alls brukar tycka om vinter-OS...vintersporter har jag alltid tyckt varit tråkigt. Men den här gången har jag verkligen insett det roliga i att se störtlopp och slalom och längdskidåkning och allt. Mycket tack vare David såklart. Men om det slår sommar-OS? Njaaaaaa...friidrott kommer nog alltid vara det jag tycker bäst om att titta på! Och alla vintersporter är inte så fasligt roliga faktiskt.

Nu har vi bara ett avsnitt kvar av "Six feet under" säsong 2, så nu blir det snart till att köpa nästa box! Älskart!

Mamma och pappa är på Kanarieöarna och göttar sig i sol, bad och uteseveringar. Men här är det ju faktiskt inte så pjåkigt heller, bara ett antal grader kallare. Men när solen skiner är det ju verkligen hur vacker som helst med all snö! Frågan är hur det blir när det smälter...det ska dessutom komma regn den här veckan har jag hört.

Nä nu ska jag ladda inför praktikens första dag. Håll tummarna för mig!



Veckans låt: "Thunderstruck" - ACDC

Vill, vill, vill, VILL höra denna låt live. Vilka rysningar!



Kommentarer
Postat av: Sarah

Känner igen det där med OS....

Hamnade nästan i gräl med chefen för att jag tyckte att Olssons brons var lite mer fantastiskt, även om jag naturligtvis inte missunnar Hellner hans guldmedalj.

Men att ligga i täten i flera kilometer, inte veta hur mycket lucka som finns bakom och ändå orka hålla under spurten... Det är vinnerskalle det!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback