Torsk på Tallin

Fredagen den 26 februari 2010


Praktiken är underbar. Har en jättebra handledare och alla andra i personalen är också jättesnälla! Patienterna är så fina och man lider verkligen med dom. Jag har fått göra hur mycket som helst. Har stuckit i en himla massa patienter och lyckats en gång! Hehe. Jag trivs som fisken i vattnet.

Vi har ju en uppgift att ha helt ansvar för en-två patienter. Innan praktiken var jag jättenervös för det och trodde aldrig att det skulle gå, men nu är jag varmare i kläderna och känner att det kommer att gå bra. Ska få det ansvaret nästa vecka, har vi bestämt. Men först: En ledig helg! Oerhört skönt!

Bokrean tycker jag inte hade så mycket att bjuda på i år. Det blev bara en bok!! "Ett snygg lik" av Peter James. För min del är det nog rätt bra att det inte fanns mer jag ville köpa med tanke på att jag har en hel hop olästa böcker (och från och med nu är det totalt köpstopp tills böckerna är utlästa!), men tråkigt ändå när man är van vid att köpa en rejäl hög med böcker så här års.

Har lagt ett Wasgij-pussel jag hade oöppnat i skåpet. Det tog typ två dagar. Man är inget roligt sällskap när man fastnar i pusselläggande för man kan verkligen inte slita sig. Men så här blev det i alla fall:





Idag blir det att läsa ut boken jag håller på med, OS och nya favoritserien "Solsidan". Annars står jag på standby ifall jag skulle behöva vara barnvakt i Västervik. David hoppas på att det blir imorrn så att han också kan följa med, han jobbar nämligen idag. Jaja, vi får se!!

Just det! Har ju glömt att berätta om våra påskplaner! I påsk ska nämligen jag och David unna oss en spaweekend i Tallin. Vi ska åka Tallink Silja till Tallin, övernatta en natt på superfint spahotell med diverse spabehandlingar och sedan åka båt hem igen. Det ska verkligen bli urmysigt och det är så härligt att ha något att se fram emot!! Allt var Davids idé! Från början hade han egentligen planerat att boka en solresa till oss utan att säga något till mig. Hur söt får man bli? Men tyvärr är jag inte ledig så länge vid påsk, men en spaweekend känns så himla lyxigt och skönt!!! Lycklig!!

Nu blire lunch!





Veckans nostalgi: "Leende guldbruna ögon" med Team Ola
Den är verkligen suverän! Värdiga vinnare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback