Moster Dida

Torsdagen den 7 januari 2010


Ja det är ju hänt en del sen sist.

Dagen innan julafton sa David upp sig på sitt jobb. Han fick nämligen ett erbjudande att bli "köksmästare" (inte på papprena men i praktiken) på en lunchrestaurang som heter "Bondens Bord" (ligger i länsstyrelsens hus, precis vid Stadsbiblioteket, för er som vet Linköping). Så det här är ett väldigt stort. Eftersom han under perioder har vantrivts på Storan så blir det självklart en nytändning i arbetet. Och det blir en himla stor skillnad för honom och mej som par då han kommer att vara hemma om kvällarna. Jag är självklart överlycklig över det faktumet!! Fatta vilken god och varierande mat jag kommer att få i mig nu om dagarna! Inte bara spagetti och köttbullar, hehe. Jag är så stolt över min pojkvän, och över att de ringer honom när de vill erbjuda jobb!

Sedan var det jul hemma hos mamma och pappa. Alla var hemma vilket självklart är underbart trevligt. I år var första gången på många, många år som vi hade tomte, för systersonens skull. Han genomskådade dock att det var morfar, men verkade glad ändå. Av oss fick han en motorsåg som lät, med medföljande skyddshandskar, öronskydd, ögonskydd och skyddshjälm. Det blev succe det, hehe. Sedan blev det paketrace, Sista minuten á la Doobidoo (jag och David som arrangerade) och sällskapsspel. Mycket trevlig jul!!!!

Vad fick jag då? "På spåret" sällskapsspel, "TP Team" sällskapsspel, tacoskålar, dvd:n "Year One", två stora tekoppar, te, presentkort, två halsband, ett armband, cocktailglas, fotoalbum med bilder från Italienresan i somras, "Bergens väktare" av Conn Iggulden (som jag redan hade och har bytt mot "Hypnotisören" och "Ängeln på sjunde trappsteget") och en massa andra fina grejer!!!!

Under nyår har vi varit uppe i Luleå hos Davids storebror med familj. Hans två döttrar, fem och två år, är så fantastiskt söta så det är helt otroligt. Jag har fått en himla massa pussar och kramar och är självklart stolt över att tvååringen kallar mig för "Dida" och alla andra för "Dadda". Femåringen och jag har bestämt att jag är hennes moster. Glad!! Det har varit en underbar Norrlandsvistelse med pulkaåk, skridskoäventyr, fyrverkerier, badhusbesök, Super Mario- spelande och lek, lek, lek och lek!!

Vi kom hem i måndags natt. I tisdags var det dags för releaseparty för Oblivious, Davids andra storebrors band. Dom har nämligen släppt sin debutskiva "Goons and Masters" (Köp den på cdon eller ginza eller recordheaven, den är verkligen svinbra!) och det skulle självklart firas. På skylten höll dom konsert och spelade igenom alla låtar på skivan. Jag har nog aldrig sett som så peppade och taighta och bra! Köpte självklart en Obliviouströja också.

Efter detta gick vi (jag, David, hans mamma med resp., jobbarkompisar, några f.d. klasskompisar + storebrorsan) till De Klomp och drack öl (cider för min del). Mycket trevlig kväll!

På onsdag har jag den stora terminstentan så jag sitter mest inne och pluggar om dagarna fram tills dess. Det går rätt bra, jag ligger rätt bra till i schemat.



Jag glömde berätta att strax innan vi åkte till Luleå gick jag ner till förrådet som vi har i ett garage på källarplanet, och skulle lämna några grejer. När jag kommer fram till dörren ser jag ett hål stort som en fotboll ungefär, mitt i dörren. Jag låser upp och tycker att förrådet i övrigt ser orört ut men rusar efter David på en gång. Han märker dock att det är ett tjockt lager av damm på allting i förrådet, och när vi ser en brandsläckare förstår vi att de har sprutat pulver över hela förrådet.

Vi försöker se om något är stulet men det är verkligen jättesvårt att se sådant då man inte är i förrådet så himla ofta och kanske inte har superkoll över exakt vad vi har där, och vart det stod. Vi polisanmäler det dock och ringer Stångåstaden som bygger för hålet i dörren.

Nästa dag hajar David till och tycker sig ana att hans fiskedragslåda var borta i förrådet. Han går ner, och visst har dom idioterna stulit hans älskade fiskedragslåda. Slagit sönder dörren med brandsläckaren, kört in armen och låst upp inifrån, sprutat pulver över förrådet och snott fiskedragslådan. Det låter kanske som att det inte skulle vara värt något, men det är många tusentalskronor i den där lådan. Vobblers, knivar, linor, tänger, flöten etc. Så det var bara att göra en ny polisanmälan och även anmäla till försäkringskassan och hoppas på att han får tillbaka några kronor.

Men fy vad surt det känns. Jag har anat ugglor i mossen tidigare då vi har noterat att någon har "karvat" precis vid låset på dörren, och även på dörrar till tvättstugan och så har det sett ut som någon har försökt att bända upp dörrarna. Så nu känns det ju allt annat än säkert där nere. Och man går ju och är riktigt nojig ifall något mer skulle vara stulet som vi inte har märkt ännu. suck, vilka idioter det finns.



Något annat som känns surt är att våran boxer har lagt av. Vi har ringt kundtjänst och dom trodde det var fjärrkontrollen som krånglade, men nu har vi fått en ny och det funkar inte ändå. Så jag vete fan vad jag ska göra om kvällarna nu när David jobbar kväll tors, fre, lör. Jag får väl fortsätta blogga! Hihi!



Veckans TV-serie: "Glee"
Jag och David är totalt fast i denna underbara serie och dess fantastiska musikarrangemang! Chills!




Kommentarer
Postat av: Karin

Stiiiina, saknar ju dig!! :)



Fick oxå "year one" i julklapp, den va riktigt rolig! ;) Låter som ni hade det toppen i Luleå!



Puss puss

2010-01-08 @ 11:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback