Känslosam

Måndagen den 18 januari 2010


I lördags var vi kräftkalas och spelkväll hos Davids storebror. Mycket, mycket trevligt och gott! Vi spelade "Absolut överens" och "På spåret". Hur kul som helst!

Igår gick jag och David på bio och såg "Snabba Cash". Vi tycker båda om boken, men jag kanske inte är fullt lika fascinerad över den som min sambo. Jag har dessutom glömt en himla massa från boken för mitt bokminne är rätt kort tyvärr, så jag lyckades skilja mellan bok och film rätt bra. Det var kanske tack vare det som jag tyckte jättemycket om filmen. Dom lyckades skildra den där paniken som växer hos JW och ibland grät jag nästan. David tyckte dock inte lika bra om den, mest på grund av allt dom hade tagit bort från bokens handling och allt som de hade lagt till, men han tyckte i alla fall att den var helt OK.

Apropå det där med att jag nästan höll på att börja gråta...jag har blivit så himla känslosam på sistone. Jag bläddrade igenom boken jag läser nu och råkade läsa ett litet stycke som handlade om att huvudpersonen blev misshandlad av sin man och att hon själv tyckte att det var rätt åt henne, och genast fylldes ögonen med tårar! Igår såg vi "I en annan del av Köping" och vid ett tillfälle gav Micke en käpp till sin blinde vän och vännen blev så glad så de stod och kramades ett tag, och jag satt där och blev hur rörd som helst och fällde en tår eller två. Vad är det som händer med mig??

På kvällen igår såg vi även filmen "Baksmällan" hemma. Den var riktigt rolig. En hysterisk med kul film! Värd att se!

Ikväll har jag lagat grönsakssoppa och bakat bröd (av en färdig mjölmix). Riktigt avancerat för att vara mig och för att vara bara till mig. Soppan blev inte så lyckad...rätt smaklös tyvärr. Men brödet blev gott det!

Ikväll blir det Idrottsgalan och läsa, läsa, läsa!!




Veckans roligaste film: "Baksmällan"
Här kommer ett klipp där Mike Tyson dyker upp...



Kommentarer
Postat av: Sarah

Välkommen in i klubben! Jag vill gärna se mig själv som en stark person (både fysiskt och mentalt) men är det sorgligt (eller fint) på TV, då är jag lika mjuk som bomull! =oD



Vid senaste räkningen av böcker (ej inräknat facklit och diverse "skräp") hade jag 206 stycken. Jag är nu nere i tio olästa. Sen har jag några i skåpet på jobbet med, men dom är varken inräknade i totalen eller de olästa.

De är en klass för sig. =o)



Trevligt att råkas igår! Var lite smådisträ sådär vid ankomst. =o) Vi måste absolut ses snart, alla tre. Finns inte en chans att uppdatera sig om varandras göranden på bara några minuter. TIDSBOKNING! =oD



Ha det bra!

PUSS & KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback