Skämmes...

Fredagen den 15 januari 2010


Jag har räknat om antalet olästa böcker i min bokhylla nu, eftersom jag har fått en hel del böcker i födelsedagspresent och julklapp. Jag är nu uppe i 79 stycken! Jag vet inte ens varför jag skriver detta i bloggen, så mycket skäms jag. Jag skulle härmed vilja förklara köpstopp för mig tills böckerna är utlästa, men så vet jag ju att en bokrea är på G i februari. Men tills dess, och efter rean, är det totalt köpstopp!!! Förutom kurslitteratur då såklart...

Med sönderslagna förrådsdörrar, pulversprutade förråd, krånglande lampor och försvunna TV-kanaler har det blivit ett jäkla ringande till Stångåstaden på sistone. Och så fort någon ska komma och fixa alla dessa grejer så ska dom självklart komma runt sju-åtta på morgonen. Jag som trodde att jag skulle kunna sova nu när jag har lov, men än så länge har det inte blivit mycket av den varan. I helgen har åtminstone dom också ledigt, så då blir det att sova, både för mig och för David. Efterlängtat!

TV-kanalerna är tillbaka nu i alla fall, efter en himla massa fixande. Förrådsdörren är ersatt med en ny (som dock inte är märkt med förrådsnummer så det blir väl att ringa till Stångåstaden igen) och den trasiga lampan i förrådet är lagad. Det som är kvar nu är att en saneringsgubbe ska komma och få bort allt pulver i förrådet. Sen hoppas jag att inget mer krånglar på ett tag.

Har rensat ur en massa skåp och lådor här hemma. Mycket slängs och en del skickas ner i det omtalade förrådet. Så skönt att få lite ordning och reda!

När jag har rensat hittade jag en massa gamla kollegieblock. I samtliga hade jag skrivit ner en himla massa bokidéer jag har fått genom åren. Jag blev nästan imponerad över mig själv, vilken fantasi man kan ha och vilket arbete jag har lagt ner på alla figurer i böckerna. Släktträd och tabeller över hur alla hänger ihop m.m. Synd bara att det aldrig riktigt har blivit något av idéerna. Men har jag idétorka så vet jag ju vart jag ska leta. Blev riktigt sugen på att ta upp skrivandet igen faktiskt. Vi får väl se. Har ju en idé som har hängt med ett tag nu...

Nu är det tvättid som gäller, och mellan maskinerna ska jag läsa ut "Revolutionary Road". Mer om den när jag är färdig!




Veckans märkligaste TV-serie: "Family Guy"
Återigen är jag förundrad över denna serie. Vart får dom allt ifrån? Som när Peter blir besatt av låten "Bird is the word":



Kommentarer
Postat av: Sarah

Har du 79 olästa böcker?! Hur många böcker har du totalt egentligen?

Jag är impad! =oD



Hoppas allt är bra!

Puss och kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback