Stackars tonåringar

Måndagen den 11 januari 2010


Nu har vi sett klart hela första säsongen av "Glee" och tomheten är enorm. Bättre serie får man leta länge och väl efter. Nu ska vi fördjupa oss i säsong ett av "Six feet under" som vi fick av Davids bror i julklapp. Första avsnittet är avklarat och det verkar lovande!

Det känns så gött att jag har legat med i mitt tentapluggschema. Jag ska repetera idag och imorgon, sen är det tenta på onsdag och efter det en och en halv veckas lov innan nästa termin tar fart!!! Under lovet ska jag läsa så mycket skönlitterärt jag bara kan, och städa i våra skåp som börjar bli pinsamt överfulla av skit. Ska dessutom ta tag i att söka sommarjobb inom vården. Vill få in en fot nu! Är ju undersköterska till sommaren så förhoppningsvis går det att få tag i något. Annars hoppas jag på Bokhandeln, och det är ju verkligen inte fy skam det heller!!!

Under pluggandet om barn och ungdomar har jag märkt en stor lust hos mig själv att i framtiden jobba med tonåringar. Det är så himla intressant att läsa om allt som händer puberteten, och så skrämmande att läsa all statistik som visar att tonåringar (speciellt flickor) mår sämre psykiskt än någonsin. Vi får väl se vad som händer.

Vi har fortfarande inga TV-kanaler. Hoppas verkligen vi får en ny boxer idag...Vill så gärna gå på promenad i det vackra vintervädret, men samtidigt vill jag vara hemma ifall de kommer och hämtar den defekta boxern och ger oss en ny. Jaja, kan ju passa på att plugga då.

Nähä, lunch på det sen blir det mer pluggande och fascination över att det inte finns något i människokroppen av ren slump. Allt har sin funktion!



Veckans rysningar: Dansen för Oprah Winfrey till "I got a feeling"
Vilka chills!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback