"Vi som aldrig sa hora"

Måndagen den 25 januari 2010


Nästa bok att bli läst var "Vi som aldrig sa hora" av Ronnie Sandahl. Den utspelar sig i Falköping och handlar om tre barndomsvänner som inte har setts på ett tag och som ska gå ut på krogen. Det är dock mycket dessa killar inte vet om varandra och kvällen slutar inte alls som de hade tänkt sig.

Jag läste ut boken på en kväll. Dels för att den inte är särskild lång och dels för att den var så fängslande. Man lär känna dessa personligheter på djupet och inser att ingen av dom mår särskilt bra. Mycket gripande bok och mycket gripande slut! Ronnie skriver hur fint som helst. Läs den!!!




Idag var första skoldagen i termin tre. Det verkar bli en lärorik och utvecklande termin. Speciellt under praktiken då vi kommer att få ta en hel del ansvar och ha egna patienter m.m. Det är tydligen vanligt att man innan termin tre känner sig helt ny och okunnig medan man efter termin tre känner sig som en riktig sjuksköterska, så det lär nog hända en del nu!

Är dock väldigt nervös inför just detta att verkligen känna hur det är att ha patienter, ha ankomstsamtal, planera vården etc. Känns svårt i dagsläget, men om andra klarar det ska väl jag klara det.

När jag började termin ett var vi ca 83 i klassen. Nu är vi 62. I slutet av förra terminen var vi väl 75 eller nått. Det var en spärromtenta för några veckor sedan (den omtentan som jag klarade i somras) som innebar att om man skulle kugga den så måste man ta studieuppehåll tills man har klarat den, sedan får man börja termin tre. Väldigt många som inte klarade denna tenta alltså. Tycker jätte jättesynd om dom såklart, men kan inte låta bli att känna lättnad över att jag inte har några omtentor framför mig!

Det är ofattbart skönt att David bara jobbar luncher numera. Vi ses så mycket! Och ska laga spännande mat och hitta på grejer. Helt underbart!

Nu ringer nog David snart efter sin träning. Ska möta upp honom då så ska vi handla mat tillsammans. Bara en sån grej är urmysigt ju! Hihi!



Veckans klipp: Rihanna och Shy Ronnie i Saturday Night Live
Riktigt roligt klipp från SNL! Följ bara länken!


http://www.chartattack.com/media/video/77546/the-lonely-island-featuring-rihanna-shy-ronnie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback