"Ett mord annonseras"

Onsdagen den 14 juli 2010


Nästa bok i raddan blev en Agatha Christie- bok. I "Ett mord annonseras" läser invånarna i den lilla byn Chipping Cleghorn i tidningen att mord kommer äga rum hos familjen Blacklock. Datum och tidpunkt finns med i annonsen, vilket medför att alla nyfikna grannar samlas där mordet kommer att äga rum i tron att detta ska bli en rolig mordlek. Vad de inte är beredda på är att ett mord verkligen sker rum, men det ser ut som att det är mördaren själv som har dött. Eller?

Jag gillar Agatha Christie. Jag gillar mordgåtor där man vet att någon av dessa fem personer är mördaren. Och så börjar man leta ledtrådar.

Det jobbiga med den här boken var att det inte var fem personer, det var många fler. Jag hade fullt sjå med att hålla reda på alla namn och familjekonstellationer att jag missade jakten efter ledtrådar lite.

Men boken var bra, det var den! En äkta deckare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback