"Den avklädda bruden"

Torsdagen den 17 juni 2010


Den här boken hade jag typ inga förväntningar på. Jag trodde rent av att det skulle bli en kamp att ta sig igenom den. Men det var lätt som en plätt! Riktigt gripande bok!

Den handlar om en kvinna som just gift sig. Det tar dock inte många dagar in på smekmånaden innan hon inser att hennes man har haft en affär med hennes bästa vän. Hon blir frustrerad då hon inser att hon har offrat allt för sin man. Hon har lagt alla sina egna behov åt sidan för att kunna tillfredsställa hans och bli den perfekta hustrun, och ändå räcker det inte för honom. Nu beslutar hon sig för att leva ut sin egen vilja. Hon hittar en älskare som hon låter sina fantasier besannas tillsammans med. Men räcker det för att bli lycklig?

Boken handlar mycket om hur vi kvinnor har en tendens att bete oss i förhållanden. Vi strävar ständigt efter att vara perfekta flickvänner och fruar men går ändå ständigt med dåligt samvete för allt vi inte hinner, kan eller vill gör för våra killar. Vad hände med kvinnors viljor, behov och krav? Riktigt, riktigt intressant bok som tar upp problemet ur en helt ny synvinkel för mig. "En modig, uppriktig berättelse som stannar kvar hos en" som det står på bokens framsida.

Författaren valde att vara anonym, men det har visats sig vara Nikki Gemmell som har skrivit den. Jag ska absolut läsa fler böcker av henne för det här var en fantastisk bok!



David skulle egentligen vara hemma från jobbet idag med, men blev inringd imorse i alla fall då ännu en i personalen mådde dåligt. Så vi får väl se hur han mår när han kommer hem. Han ska få god soppa ikväll.

Varför fick jag för mig att Six feet under bestod av sex säsonger? Den femte säsongen betedde sig så märkligt, som om det rundades av liksom. Så jag kollade upp hur många säsonger det egentligen var kvar och det visade sig såklart att femte säsongen är den sista. Så nu har vi sett klart hela serien. Jag älskade slutet, även om det var tårdrypande så det skrek om det.

I tisdags gick jag, Helen och Karin till Strandgatan 2 och åt. Efter det gick vi vidare till Storan och drack några cider och pratade om allt mellan himmel och jord. Alltid så underbart att träffa tjejerna! Gudars vad konstigt det kommer kännas att ha Helen på andra sidan jordklotet under ett helt år. Men som hon säger, ett år går fort! Lycka till med resan nu, Helen, och ha det underbart! Och Karin, vi ses SNART!!!

Åh vad underbart det är att ha lov. Ingen klocka piper på morgonen, frukosten avnjuts utan stress på balkongen, böckerna bockas av en efter en...underbart!

Fotbolls-VM nu. Det är inte jättetråkigt men jag har svårt för att se en hel match. Om jag läser en bok samtidigt går det bra. Lagom mycket fotboll liksom, att titta upp lite då och då.

Jag längtar till midsommar! Den ska avnjutas med hela familjen ute på landet. Förhoppningsvis blir det lite pooldopp och spelrundor. Och lek såklart! Mysigt!



Veckans comeback: Segemyhr
Japp, serien repriseras i sommar. Anton är min favorit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback