"Is och vatten, vatten och is"

Onsdagden den 30 juni 2010

Jag fastnade för Maj-Gull Axelsson när jag läste "Aprilhäxan". Bättre bok får man leta efter. Så nu gav jag mig på en av hennes senare alster, "Is och vatten, vatten och is". Den handlar om Susanne som lever i sin brors skugga under hela sin uppväxt. Hon blir varken sedd av honom eller sina föräldrar och när familjekatastrofen är ett faktum blir inget sig likt igen.

Den här boken tog lite längre tid att ta sig igenom. Men den var absolut inte seg. I Majgulls böcker händer det något hela tiden. "Aprilhäxan" är coh förblir min favorit, det är svårt att slå den. Men om man inte har läst något av Majgull och börjar med den här kommer man bara vilja läsa mer och mer. Den är riktigt bra och proffsigt upplagd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback