"Melody"

Måndagen den 14 juni 2010


Tro nu inte att jag har legat på latsidan bara för att det är lov. Nej då, här läser man på fortfarande. Jag går efter bokstavsordning (författarens efternamn förstås) nu när jag väljer böcker att läsa. Nästa bok på tur var "Melody" skriven av Virginia Andrews. Jag älskade Andrews böcker i fjortisåren och nu var jag lite rädd att hennes böcker skulle vara för barnsliga eller tråkiga för mig.

Jag fastnade dock i handlingen riktigt snabbt. Även om alla Andrews handlingar liknar varandra väldigt mycket så grips man in i storyn ändå. Stör mig dock, återigen, på överbeskyddande killar och oerhört överkänsliga flickor.

Boken handlar i alla fall om Melody som bor med sina föräldrar i en husvagn tills den dag då hennes älskade pappa dör. Hennes mamma kommer över sorgen lite väl snabbt och bestämmer sig för att äntligen göra karriär som fotomodell eller skådespelerska. Först kör hon dock iväg sin femtonåriga dotter till sina släktingar som Melody själv aldrig träffat förut. Där får hon bo, hos sin faster, farbror och två kusiner. Melody är utom sig av sorg och saknad efter sina föräldrar och dessutom märker hon snart att alla släktmedlemmar bär på mörka hemligheter som hon bestämmer sig för att börja gräva i.

I sin helhet var den bra! Absolut spännande bok. Blir dock liiiite tradig mot slutet då det inte händer så mycket.



I fredags tog Davids lillebror studenten. Så härligt det är att se alla glada och överförfriskade studenter skrika och tjoa. Man dras med i det. Jag och David ville inget annat än att flyga upp på flaket vi med och hoppa runt och sjunga. Riktigt roligt var det!

Framåt eftermiddagen begav sig David mot Sweden Rock Festival - en årlig tradition. Jag själv åkte ut till mamma och pappa och tog lov. I lördags åkte jag och mamma till Ullared. Vi har kommit på att dagen efter skolavslutning är en optimal dag att åka dit för det är inte några köer då. Hittade dock inte jättemycket. Bästa köpet var i alla fall en skitsnygg skinnjacka. Som jag har letat!! Blev även en vattenkokare, smörgåsgrill och så lite udnerkläder och andra bra-att-ha-saker.

Igår kom David hem med en rejält förstörd hals efter alla konserter och framför allt efter att ha tältat i regn och blåst. Så idag kom han hem tidigare från jobbet och ligger och vilar i sängen nu. Stackarn.

Har tittat närmare på mitt schema nu och ser att jag inte kommer att kunna se Lars Winnerbäck i år heller. När ska man få se Linköpings stolthet egentligen? The Ark ska jag i alla fall banne mej se!

Imorgon får jag träffa mina favvotjejer Helen och Karin! Vi lär väl inte kunna ses alla tre på minst ett år nu eftersom Helen beger sig till Australien till sin pojke. Så det blir middag och dryck i goda vänners lag imorrn!



Veckans låt: "Skaka rumpa" - Sean Banan
Fatta att studenterna hoppade på flaket till denna låt! Varför kunde den inte ha släppts när jag tog studenten (som jag för övrigt gjorde för fyra år sen. Vart tar åren vägen?)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback