"Saknad"

Tisdagen den 1 juni 2010


Ännu en bok utläst. Det flyter på nu. Denna gång är det"Saknad" av Karin Alvtegen. Sibylla är hemlös men lyckas lura till sig ett hotellrum av en av gästerna. När Sibylla vaknar nästa dag är denne gäst mördad och Sibylla är plötsligt huvudmisstänkt. Av ren skräck flyr hon polisen. I sin flykt tänker hon tillbaka på sin barndom och hennes väg till hemlöshet.

Karin Alvtegen är riktigt bra på att snabbt få igång storyn så man snabbt bli fast i det. Jag kunde knappt släppa boken. Även riktigt bra vändningar i handlingen! Jag tror faktiskt inte att man behöver vara en sucker för deckare för att tycka om den här, för "Saknad" har mer än en deckarstory.



Igår hade jag och David helt plötsligt inget att göra. Vi hade slut på TV-serier (förutom "House" men det är inte en nagelbitare direkt...) och inget annat fanns det att göra heller. Så vi satte oss helt enkelt på vår balkong och läste i varsin bok. Det är inte direkt första gången vi gör något pensionärigt. Vi älskart helt enkelt. Urmysigt var det!

Sedan satt vi och kollade efter hus på Hemnet. Gudars vad ohyggligt fult en del har i sina hem! Jag och David mådde nästan fysiskt dåligt ibland, hahaha! Men så finns det ett par guldklimpar och av någon anledning finns de flesta i Nykil. På söndag ska vi faktiskt bege oss till en husvisning i just Nykil. Alltid kul att se husen i verkligheten! Man får en annan känsla då.

Nu har jag scheman från både Bokhandeln och sjukhuset, så nu kan jag äntligen börja planera min sommar lite bättre. Känns skönt att vara ledig i typ två veckor nu i början av sommaren och i två veckor precis innan skolan börjar igen i augusti. Perfa!




Veckans skådespelare: Jakob Eklund
Har ni tänkt på att han säger "Va Fan" hela tiden? Börjar man tänka på det så går det inte att sluta när man ser filmer med honom. Roligt klipp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback