"Skam"

Tisdagen den 8 juni 2010


Ännu en i Alvtegens "S-serie" utläst. "Skam" handlar dels om Maj-Britt, som i många, många år hållt sig inne i sin lägenhet för att inte behöva ta del av omvärlden. Ett brev från en barndomsväninna väcker minnen från barndomen som Maj-Britt absolut inte vill minnas. I "Skam" får vi även följa Monica som, efter en kurs, väljer att byta samåkningsbil för att komma hem tidigare. Den bilen hon egentligen skulle ha åkt med är med i en olycka och en passagerare dör. Monica känner stor skam och bestämmer sig för att betala sin skuld till den avlidnes anhöriga.

Åh så bra hon är, Alvtegen! Jag tycker verkligen om att hon går in i djupet hos människor. Hur en märklig uppfostran kan leda till ännu märkligare handlingar i vuxen ålder. Jag tycker även om när man får följa flera olika människor som framåt slutet möts under olika omständigheter. Älskart!

Nu har jag inte mer av Alvtegen. Hon har gett ut "Skugga" också men eftersom jag har köpstopp just nu får det bli något att se fram emot senare! Min favorit hittills är nog "Saknad". Men det är svårt att välja ut en favorit.



I helgen dansade min sambos lillebror bal. Gud så fina de var och duktiga som fan! Det är alltid kul att gå på bal! Jag och David, pensionärer som vi, kom fram till att nästa bal vi går på kanske det är vårt barn som dansar. Det dröjer nog alltså ett tag, hehe.

Efter balen åkte vi ut till mamma och pappa där syrran med familj även befann sig. Hur mycket lek och stoj som helst blev det. Och mys framför allt. Lilltjejen börjar bli så himla stor nu, jag hänger inte med överhuvudtaget. Och Jack ska vi inte ens prata om, han växer verkligen så det knakar! Roligt!

Imorgon är sista dagen för den här terminen! Så jädrans skönt det ska bli med looov! Även om det inkluderas jobb i lovet så är det i alla fall inget plugg ett tag framöver.

På fredag tar Davids lillebror studenten så då blir det storfirande! Dagen därpå, på lördag, tänkte jag och mamma ta oss en tur till Ullared! Ska bli riktigt härligt!

Nu har vi förresten äntligen beställt hem femte säsongen av "Six feet under" - eller SFU som vi kallart. Äntligen har vi en serie att bara gotta oss i igen!




Veckans dryck: Rödvin
Bövelen vad gott det är med rödvin! Det är ju helt sjukt! Haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback