"Svek"

Torsdagen den 3 juni 2010


Ja vad gör man när solen skiner. Jo sätter sig på balkongen och läser. Ännu en Alvtegen-bok utläst. Denna gång "Svek". Eva upptäcker att hennes man sedan femton år har träffat någon annan. Istället för att berätta vad hon vet planerar hon en ljuv hämnd. Samtidigt vakar Jonas vid sin Annas sida. Anna har legat i koma i två år och Jonas håller fortfarande fast vid henne. Men hans längtan efter henne börjar gå över i ilska över att hon vägrar vakna.

Som det står på baksidan av denna bok: "Action i all ära, med det mest spännande sker alltid inom människor. Kalla kårar garanteras" (ur recension i Amelia). Det stämmer väldigt bra överens med Alvtegens böcker. Hon lyckas illustrera känslor hos människor på ett väldigt bra sätt. Hur det hos en helt "vanlig" människa kan pyra ondska och hämndlystnad.

Ännu en bra bok av Alvtegen som jag rekommederar varmt!



Jösses vilket underbart väder! Både igår och idag har jag suttit och solat några timmar på förmiddagen och solbrännan börjar ta sin form. Igår åt jag och David även kvällsmiddag på balkongen. Även om solen inte ligger på (vilket den inte gör efter 12.00 hos oss) så är det så himla varmt och skönt i luften så vi kan sitta där hela dagarna och kvällarna i kortärmat i alla fall.

Nu har även mamma varit snäll att plantera en massa sallader och örter i våra fina krukor åt oss. I år ger vi även oss på tomatodling, hoppas det kommer att gå bra! Det är så härligt när balkongen känns mer levande. Igår skördade vi lite i vårt "land" och det smakar så mycket bättre än det vattniga man köper i affären.

Igår tog jag den sista Twinrix-sprutan, så nu är jag vaccinerad mot Hepatit A och B fram tills femtioårsåldern ungefär. När sjuksköterskan sa det, att nästa gång jag behöver vaccinera mig är när jag är 50, frågade jag på skoj "Och hur ska jag komma ihåg det då?". Hon hade tyvärr inget bra svar på det, hahaha.

Den internationella marknaden är i stan igen. Alltid lika mysigt! Jag och David tog en snabb sväng igår. Vi gillar vekrligen den marknaden! Mycket liv och rörelse i Linköping!

Idag ska jag ägna mig åt tvättning och läsning. Känns helt okej faktiskt! Efter tvättiden tänkte jag unna mig en promenad runt Stångån...om jag inte har fastnat i en ny Alvtegenbok tills dess, haha!



Veckans TV-serie: "Will and Grace"
Jag har blivit beroende av den här serien på sistone och jag älskar Jack! "It's better, nes café?"



Kommentarer
Postat av: Majja

Jäklar vad du läser ;) Hahah, du och Sarah läser ju ut böcker på löpande band ju!

Alvtegens böcker har jag också läst, riktigt bra :)

Är ni sugna på att flytta till hus? Läste nåt om nån husvisning...

Puss & Kram

Postat av: Karin

Åh, den boken verkade riktigt bra! Kanske kan hyra den på din bibbla i sommar?! ;) Haha...



Saknar dej!!

PUSS O KRAM

2010-06-10 @ 20:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback