Magsjuka

Torsdagen den 11 mars 2010


Usch, helgen var fruktansvärd. Jag var långledig från praktiken fredag till söndag. På fredagen planerade jag att gå på stan men redan när jag klädde på mig kände jag mig så himla trött och insåg att något var på gång. Jag lade mig i soffan och tyckte synd om mej själv. Sen kom första spyan. Fy fan, jag har typ aldrig varit magsjuk förut så jag visste inte hur jobbigt det verkligen är. Det räckte med att jag drack lite vatten så vände sig magen och allt åkte upp igen.

Det var först när David kom hem från jobbet vid 17.00 med lite frukt och Mariekex som magen började kunna ta emot lite, med betoning på lite. Sen var jag helt slut hela helgen och det typ inte förrän igår som jag verkligen har kunnat äta tillräckligt utan att tycka det är särskilt jobbigt.

På natten mellan söndagen och måndagen började även David spy, men han kunde gå till jobbet idag så förhoppningsvis är vi fria från magsjuka på ett tag nu!!

Praktiken går jättebra! Jag har eget patientansvar och det känns jättebra. Känner mig säkrare och säkrare i sjuksköterskerollen. Men man får se mycket tunga fall också, så man påverkas verkligen av människoödena man får möta.

Går på praktik även i helgen, sen är det dags för vanlig skola till maj då jag ska tillbaka till Geriatriken igen!!

Jag klarade terminens första tenta förresten! Den där som jag glömde anmäla mig till men lyckligtvis fick göra i alla fall! Känns så skönt att inte ligga efter i nått!

Och inte har man fått något syskonbarn ännu...På måndag är det två veckor försenat, och jag som hela tiden har trott att bebisen skulle komma förtidigt. Suck vilken väntan!

Nä nu ska jag ringa och boka tid hos frisören. Det är verkligen dags nu!!




Veckans melodifestivalslåt: "You're out of my life" - Darin



Kommentarer
Postat av: Majja

Usch och fy :(

Himla skönt att ni är på fötter igen :)

Stort grattis till tentan!! Bra jobbat Stina :)

Har du inte heller blivit moster ;) Väntar på att min syster ska kläcka ut deras unge snart ;) hihi

puss & kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback