"Pappersväggar"

Tisdagen den 2 mars 2010


Har läst ut John Ajvide Lindqvists "Pappersväggar". Den innehåller nio små berättelser och en epilog till en annan Ajvidebok: "Hanteringen av odöda".

När jag har berättat om berättelsernas handlingar för David har han blivit mer och mer säker på att John gick på amfetamin när han satt och skrev. Det är väldigt konstiga handlingar nämligen, eller vad säger ni om en kvinna som upptäcker att hon är ett troll och har en snopp inne i sin vagina? Eller ett odjur som äter upp ett höghus med sina tentakler genom toaletterna? Men John är en så pass skicklig författare att det blir spännande! Den är inte "Låt den rätte komma in"-klass men visst är den bra.



Jaha, så har jag och David köpt Super Mario Bros till Wii...nu är vi totalt fast! Vi körde det hur mycket som helst när vi var i Luleå runt nyår.

Tycker melodifestivalen i lördags bjöd på rätt tråkiga nummer, men Anna och Peter var värdiga vinnare! Stör mig på att det där pojkbandet påstår att det är punkigt att vara med i melodifestivalen för att punk handlar om att gå mot strömmen och inget annat punkband skulle få för sig att vara med i det programmet. Nej, just det grabbar, för det är inte punkigt att vara med i melodifestivalen! Och det säger jag som både Punkälskare och Melodifestivalsfreak!

Idag har jag en ledig dag från praktiken så dagen har ägnats åt städning. Är typ klar nu, så nu ska jag sätta mig med nästa bok och invänta att David kommer hem från jobbet så vi kan få vår dagliga Mariodos!




Veckans klipp: Axis of Awesome
Visste ni att alla poplåtar egentligen bara består av samma fyra ackord?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback