Är jag en svikare nu?

Fredagen den 7 maj 2010

Turerna kring sommarjobb fortsätter.


Bokhandeln meddelade att de redan hade gjort sommarschemat men att de kunde titta lite på det för min skull och försöka klämma in mig lite här och där men att jag inte kunde hoppas på för mycket. Det förstod jag såklart, eftersom jag var så sent ute med att ta kontakt med dom.


Men så nu, när jag började på min praktik igen, fick jag höra att dom har två lediga sommarvikariat för undersköterskor på avdelningen jag har min praktik på. Jag hörde mig för med chefen om vilken period det gällde och hur jag söker m.m. När jag kom hem skickade jag ett mail till Bokhandeln om att jag kanske, kanske, kanske har ett jobb under dom veckorna det gällde, så att dom inte behövde planera in mig i schemat just under dom veckorna.


Igår ringde chefen på Bokhandeln till mig efter att ha läst mailet och undrade när jag vet om det blir eller inte blir jobb på sjukhuset. Det kunde jag ju inte svara på. ”Nä, okej, för vi måste ju göra klart schemat och om du inte kan dom veckorna måste vi ju hitta en ny sommarjobbare” säger hon då.


Jag lovade att höra mig för om dom på kliniken vet när dom ger besked. Men i efterhand blev jag lite irriterad. Hade jag vetat att Bokhandeln ville ge mig så många tider att de behöver en ersättare om jag inte kan så hade jag ju kanske inte sökt det här nya jobbet. Jag hade ju fattat det som att jag inte kunde hoppas på många tider alls. Nu fick jag ju jättedåligt samvete för att jag går och söker ett annat jobb om Bokhandeln hade gett mig så många tider.


Idag har jag praktik 13.30-21.30, men jag gick dit tidigare för att få tag på chefen och höra när dom kan ge besked om jobbet. Chefen var dock inte där utan är tillbaka på måndag. Jag ringde Bokhandeln igen för att höra om det går bra att jag återkommer på måndag. Blev glad att jag fick prata med Sarah först (Yey!) och även rätt glad att jag fick prata med den manlige chefen. Det gick bra att jag återkommer på måndag. Jag passade på att säga att jag hade fattat det som att dom redan hade gjort schemat. Han förklarade att dom hade gjort en massa ändringar så att jag hade fått en massa tider just under dom veckorna jag kanske har ett annat jobb, och att dom därför behöver hitta en annan om jag inte kan då.


Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag har nämligen inte lämnat in CV:t till chefen på kliniken än, så egentligen har jag inte sökt det jobbet ännu. Jag får så dåligt samvete gentemot Bohandeln om jag söker ett annat jobb när dom redan har gett mig tider. Men å andra sidan trodde jag ju att dom i princip inte hade tider åt mig utan bara skulle försöka klämma in mig då och då. Har nojjat och varit irriterad hela natten för detta, jag är ju sån som inte kan släppa sånt här. Ett sommarjobb som undersköterska skulle ju ge mig oerhört många bra erfarenheter och lärdomar inför sjuksköterskeyrket. Men om Bokhandeln känner det som att jag har lovat mig till dom under sommaren så är jag ju en svikare om jag söker ett annat jobb. SUCK!


Det blir att diskutera med sambo, föräldrar och svärfar i helgen. Hur ska jag göra??!! Jag blir så stressad med, eftersom Bokhandeln självklart vill bli klara med sommarschemat snart, och så stannar hela schemaarbetet upp pga mig. Ujujuj.


Men jag ska ha roligt i helgen med!! David fyller 25 så det blir firande både lördag och söndag!  Det ska bli himla mysigt det!


Och hur går praktiken då? Skitbra! Har patientansvar för två patienter, vilket är väldigt roligt och lärorikt! Och så har jag ju världens bästa handledare med!


Tentan i fredags kändes helt OK faktiskt. Om en vecka får jag veta hur det gick. Om en vecka, på torsdag, har jag även en ny tenta. Denna gång en praktisk tenta på praktikplatsen jag är på. Det blir nervöst men förhoppningsvis går det bra!


Nä nu ska jag läsa lite i ”Svinalängorna” tills praktiken börjar.




Veckans låt: Fanfanfan - Thåström
Så fin den är!



Kommentarer
Postat av: Sarah

Eftersom det inte är jag som gör schemat, så kan jag väl inte direkt uttala mig med någon större säkerhet, men vad jag förstår det så hade du fått några av Lottas och Lasses tider. Jag vet inte om dom planerat om eller in någon resa redan, men jag har varken hört bu eller bä.

Om det är någon tröst, så går dom inte och muttrar om att du inte lämnat något definitivt svar, och U är nog mest stressad för 40-års kalaset som händer nästa vecka. Deras problem går före alla andras, vettu. O_o

Du tar det jobb du helst av allt vill ha, jag blir inte sur om jag måste jobba lite mer på grund av det. =o)

Ha en superskön helg, och oroa dig inte för mycket (tänker inte säga att du inte ska oroa dig alls, för det gör du säkert ändå). Vad som sker, sker.



Puss och Kram!!

Postat av: Sarah

Och svaret på din rubrik är ett rungande NEJ!!!

2010-05-08 @ 09:01:27
URL: http://sarah_petersson.livejournal.com
Postat av: Majja

Hej tjejen.

Jag är inte så insatt i årets sommarschema då jag går på mammaledigt i sommar. Men jag skriver som Sarah....har inte hört att de går och "klagar" över att du inte gett nåt definitivt svar.

Hoppas att det löser sig på bästa sätt vännen.

Många kramar

2010-05-08 @ 21:04:30
URL: http://www.majjabajja.blogg,se
Postat av: Stina

Ni är så söta Sarah och Maria!! Blir alltid lika glad när nån av er svarar när man ringer så kan man lättare skaka av sig U:s bittra kommentarer.

Nu är det i alla fall klart att det bli sjukhusjobb fyra beckor och Bokhandeln resten!!! Mer om det i ett nytt blogginlägg snart! Hihi.

Ni är underbara!!

PUSS på er!

2010-05-10 @ 17:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback