"Kvinnorna på 10:e våningen"

Måndagen den 31 maj 2010


Ännu en bok utläst. "Kvinnorna på 10:e våningen" är skriven av Karin Alfredsson och handlar om Ellen som arbetar som läkare i Vietnam. Ellen misstänker att en kollega på sjukhuset förlöser kvinnor för att sedan sälja det nyfödda barnet. Ellen råkar dessutom på en bordellmamma som vill ha hjälp med att ge sina flickor spiraler och HIV-skydd. Boken tar upp Vietnams historia, prostitution, barnhandel och pedofiler.

Boken är mycket intressant. Man får lära sig en hel del om hur det kan se ut i Vietnam. Själv hade jag ingen som helst koll på Vitenam innan jag läste denna bok. Eftersom Ellen dessutom får en del "gåtor" att lösa blir man snabbt fast i handlingen och kan inte släppa taget om den. Mycket bra! Boken rekommenderas absolut, men den kan vara riktigt äcklig ibland. Pedofilism är det vidrigaste jag vet.



I lördags hade jag tjejmiddag. Helen och Karin kom hit. Vi åt middag (supergod som min älskling gjort), spelade Buzz och Singstar och snackade en himla massa. Hur underbart som helst att träffa tjejerna och så gött att veta att det inte kommer dröja så länge tills vi ses igen. Tjohoo!

Efter det gick jag till L'Orient för att se Oblivious spela. Dom var superbra, som vanligt. Dom bjöd på en hel del nya låtar vilket var kul! Underbart nu när folk börjar kunna deras låtar så det kan bli lite allsång av det hela!

Igår fiskade vi strömming. Jag hade lite spöhaveri med trassel och snurrad lina och rymmande fiskar. Men det var en bra dag! Davids bror vann med 119 strömmingar, David fick 105, jag 80 och Davids mamma 74. Japp, det var tävling så det bara skrek om det.

Efter detta åkte vi ut på landet för att fira min mamma på Mors dag. Vi åt grillat och njöt av lugnet där ute. Alltid härligt att komma dit!

Idag har jag suttit i solen och läst på förmiddagen. I år ska jag verkligen satsa på att bli brun!! Hihi!

Nu är det bara att fortsätta med nästa bok!




Veckans film: "School of Rock"
Gammal, jag vet, men jag såg den faktiskt för första gången rätt nyligen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback