"Askungar"

Måndagen den 8 november 2010


Nu har jag läst ut "Askungar" av Kristina Ohlsson. Det är hennes debut, och vilken debut sen!

Boken handlar om kriminalaren Fredrika som ska ta tag i ett fall om en flicka som spårlöst försvunnit från ett tåg. Genast blir hennes far misstänkt och efterlyst men Fredrika börjar ana att det är något mycket mer komplicerat som ligger bakom flickans försvinnande.

Det här var en suverän bok vekligen! Storyn blir aldrig tråkig utan utvecklas hela tiden och jag hade svårt att lägga undan boken periodvis. Jag ska absolut fortsätta läsa Kristinas böcker om Fredrika.



Idag "jobbar" jag kväll. Innan det ska jag förbereda inför mittbedömningssamtalet som jag, min handledare och min kontaktlärare från skolan har imorgon. Typ det tråkigaste som finns.

Jösses vad jag har drömt inatt. Vad jag än har gjort nu på morgonen så har det påmint mig om en massa drömmar jag hade just i natt. Bland annat drömde jag att jag råkade försova mig till 15.30 och därav blev rejält försenad till praktiken. Aningen stressande!

Gudars vad dom tjatar om kungen och den där skandalboken. Jag har ett stort intresse för kungahuset men jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om huruvida kungen har varit på en strippklubb eller inte. Då är det väl femtiotusen gånger viktigare att dom kan ha hittat Malmöskytten!

Nä nu ska jag göra lite nytta. Kanske ta o sätta mig och läsa i nya boken med. Har kommit in i ett lässtim känner jag! Yay!!



Veckans youtube: "The 90s" med Henrik Schyffert
Hela showen finns på youtube! Kolla in det, han är grym! Här berättar han om hur han skulle bli av med sitt sängväteri som ung.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej vännen!

Skoj att läsa att du trivs på din praktik =) Det gör mig glad =)

Jag har också läst askungar och tyckte den va riktigt bra!

Puss & Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback