Helvetesartiklar

Fredagen den 12 november 2010


Att plugga är verkligen roligt i mångt och mycket men igår blev jag så less på allt. Under praktiken har vi en uppgift, eller typ en hemtenta, då vi ska skriva om pedagogik samt utföra ett samtal med en patient där vi ska använda en viss pedagogisk metod. Uppgiften ska bli 2500 ord och i den ska det finnas tre vetenskapliga artiklar från tre olika databaser.

Och igår kom jag fram till att det här med att söka vetenskapliga artiklar är verkligen ett djävulens verk. Dels är dom på engelska så att översätta bara introduktionen så man fattar vad artikeln handlar om tar ett tag, med tanke på att det är medicinskt, vetenskapligt språk som används. Dessutom ska artikeln innehålla vissa delar för att den ska kunna klassas som vetenskaplig. Och så ska den självklart vara relevant för ämnet.

Jag satt i flera timmar utan resultat. Jag som alltid annars brukar ligga före schemat ligger nu lite efter, om man nu ska jämföra med hur långt andra har kommit. Detta stressade upp mig rätt rejält igår och det slutade med att jag slängde papprena på golvet och gav upp.

Men idag tog jag nya tag och gav mig iväg till skolan, hittade en bra bok och bara satte mig ner och började skriva. Har skrivit tusen ord idag! Japp, idag lossnade det lite. Har fortfarande en artikel kvar att hitta, men tänkte ta hjälp av nån snäll bibliotikarie denna gång så jag slipper få ångest. Men gu va gött det kändes att jag började få flyt. Lättnad!

Nu ska jag bara genomföra det där samtalet också så ska nog ta mig upp till 2500 ord rätt snart!

Har hunnit med en hel del annat också. Igår storhandlade jag och på kvällen åkte vi och klättrade, som vi brukar på torsdagar. Det gick väl hyfsat, får dock dåligt självförtroende när alla andra är så himla duktiga. Men men, jag ska väl också få in en bra teknik nån gång!

Idag har jag lämnat samt hämtat bilen på verkstan. Snälla Bengans har bytt stötdämpare som läckte, fått ordning på vår höger blinkers och förhoppningsvis lagat vår farthållare också. Det kostar att ha bil, men att ha jävligt trevlig och serviceinriktad verkstagubbe är väldigt värdefullt!

Ikväll ska jag och David på bio och se "Cornelis". Ska bli görmysigt! Innan det blir det lamm-middag och allmänt fredagsmys.



Veckans känner-igen-mig: Tjej som inte får till tonerna till "I will always love you"
Typ såhär irriterad blev jag igår när jag inte hittade artiklar...hehehe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback