Neuro


Söndagen den 7 november 2010


I veckan har jag varit på fältstudie (typ studiebesök) på operation! Hamnade på Neuro, där dom opererar i hjärnor, och guu vad glad jag är att jag hamnade där! Riktigt superintressant var det och alla var supertrevliga...utom kirurgerna. Tyvärr kunde jag inte radera fördomen om att kirurger är diviga och tycker att dom är snäppet bättre än op.sjuksköterskor, undersköterskor och narkossjuksköterskor. Nä, precis så var det. En jävla otrevlig attityd och ingen tanke på att man kan säga en sak på ett snällt och respektfullt sätt. Men som tur var hängde jag inte med kirurgerna utan med sjuksköterskor och undersköterskor och dom var riktigt engagerade och snälla. Operationssjuksköterska kan vara the shit för mig faktiskt, vi får se!

David har varit i Luleå hela veckan för att underlätta för brorsan som har varit sjuk. Och jösses vad ensamt det har varit! Är ju van vid att David är borta ett par dagar under Sweden Rock Festival men dom dagarna räcker per år tycker jag. Men igår kväll kom han hem så det var en himla lättnad!

Igår på dagen åkte jag till Västervik. Jag har en uppgift i skolan då jag ska intervjua någon och min systers sambo ställde snällt upp. Så jag intervjuade honom och resten av dagen lekte jag med mina syskonbarn och spelade spel med min syster. Jag var riddare, prinsessa, häxa, Borka, Birk och ja...allt möjligt! Riktigt, riktigt mysigt!

Idag har David behövt jobba, han som alltid är ledig söndagar. Stackarn. Själv har jag skrivit ner intervjun jag gjorde igår och gått på stan. Köpte faktiskt fyra tröjor på H&M, hade ett presentkort på 300 kronor som jag var tvungen att handla upp. Riktigt nöjd!

Nu sitter jag och lyssnar på Lars Winnerbäck och funderar på att läsa ut boken jag håller på med. Har praktik måndag, tisdag och onsdag sedan har jag en härlig fem-dagars-ledighet framför mig! Tyvärr ska en stor del av den ledigheten ägnas åt plugg men så är det...en student är aldrig riktigt ledig!





Veckans låt: "Somliga går med trasiga skor" - Cornelis Vreeswijk
Han var bra han!!!



Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för igår. Jack längtar redan efter att få träffas igen. Han fällde en liten tår efter att du hade gått.

Postat av: Stina

Men guuu mitt hjärta brister!! Han är så otroligt fin!! Jag längtar också!

2010-11-08 @ 10:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback