Nu ska här klagas!

Måndagen den 29 november 2010


I och med att förra vintern var så snöig som den var så kom det fram en himla massa klagomål på plogningen. Jag däremot bestämde mig för att absolut inte bli en av dom som klagar för jag har varit helt säker på att de som har som yrke att ploga snö gör sitt allra bästa. Det kan ju banne mej inte vara så himla lätt att få hela stan plogad så tidigt som möjligt varje dag och dessutom få bort alla dessa snövallar. Dom har ju fullt sjå!

MEN...I går bestämde jag mig för att nu ska t.o.m. jag klaga!

Igår var min sista dag på praktiken. Jag gick kvällspass och började 14.00. Det hade snöat hur mycket som helst under natten men jag bestämde mig att försöka ta cykeln ändå. Hittills har det gått skapligt att cykla faktiskt, fast lätt är det ju inte!

När jag gav mig iväg insåg jag på en gång att det absolut inte var någon mening att sätta sig på cykeln. Men att gå på trottoaren, det var också helt omöjligt! Det var alltså heeeel oplogat. Inte ett försök att hade gjorts på förmiddagen. Jag fick gå i hjulspåren på vägarna som inte är så trafikerade. Problemet var att jag hade cykeln att kånka på och både jag och cykeln fick ju inte plats i hjulspåren. Och på de trafikerade vägarna fick jag ju ta trottoarena i alla fall och då blev det ju att pulsa i snö upp till vaderna. FY FAN vad jag var förbannad!

Okej om jag hade börjat vid klockan sju på morgonen, då hade jag haft all förståelse för att dom inte hade hunnit ploga överallt. Men nu hade dom haft hela förmiddagen på sig och inte ens börjat! På hela vägen genom stan till sjukhuset såg jag inte en endaste plogbil!

Nä, härmed är även jag en klagotant!



Ja, nu är praktiken slut. Idag var första dagen i skolan men det var en himla slapp dag. Ska unna mig en slapp eftermiddag också. Vi har en uppgift till på torsdag som de flesta stressar över nu, men skönt nog är jag klar med den så hela resten av veckan kan jag lägga upp lite hur jag vill!

Julfint har vi fått i vår lägenhet också! I år har vi till och med julgardiner, åtminstone i köket. Blev väldigt fint! Jag ÄLSKAR december när det gäller alla ljusstakar och ljusslingor överallt. Däremot rekommenderas inte att fylla år i den månaden, det är bara ett rent lidande, speciellt när man är barn och tonåring.

Nä nu ska jag sätta mig med en varm kopp te och en tjock bok i läshörnan och bara njuta av att inte ha en massa måsten över sig.




Veckans humorklipp: "Det är bögarnas fel" - Grotesco
Jag har faktiskt aldrig sett ett Grotesco-avsnitt, bara några få klipp på Youtube. Som jag har fattat det är en del sketcher inte alls särskilt bra, medan det ibland dyker upp små diamanter som den här! Haha! (Jag tar såklart avstånd från budskapet i sången, det jag tycker är roligt är hur de driver med vissa religioners märkliga och dubbelmoraliska åsikter)



Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag måste säga att jag verkligen diggar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback