"Tårtgeneralen"

Måndagen den 25 oktober 2010


Wow, jag har läst ut en bok! Det var verkligen ett tag sen. Plugg tröttar verkligen ut en. Men nu har jag i alla fall läst ut min första Filip och Fredrik- bok och den var precis lika konstig som man kan tänka sig att en bok med dom författarna ska vara.

Den handlar om Hasse P som bestämmer sig för att bevisa för hela svenska folket att Köping inte är Sveriges tråkigaste stad, vad Jan Guillou än säger. Därför ska Hasse P bygga världens längsta smörgåstårta och på så sätt få in Köping i Guinness rekordbok. Dessutom förväntar han sig såklart en del ära och berömmelse. Det blir dock inte riktigt som Hasse P hade tänkt sig...

Jag började med boken för flera månader sen, innan skolan började. Sedan tog jag en rejäl paus på grund av plugg och för att jag inte riktigt fastnade i boken. Igår läste jag dock ut boken och det gick riktigt lätt för det händer ju så konstiga grejer hela tiden. Men jag tycker ändå inte den var suverän. Helt okej!



Ikväll går jag på mitt livs första nattpass. Är ju ute på praktik nu och sjukhusets arbetstider är ju inte de bekvämaste i världen. Men praktiken är hur kul som helst! Jag kan ju inte riktigt berätta vad jag får möta (tystnadsplikt var det här!) men jag får göra en himla massa och har eget patientansvar! Hur intressant och roligt som helst!

Jobbar som sagt natt i natt så igår satt jag uppe till klockan två på natten och sov så länge jag kunde idag. Ska sova lite mer nu tänkte jag. Börjar klockan 21 ikväll, känns lagom segt. Hinner ju inte ens se klart "Biggest loser" innan jag måste dra!

Var förresten på en himla rolig sittning förra lördagen med min klass! Jag gillar verkligen min klass. Vi sjöng, shotade och dansade till halv tre på natten.

Och jag klarade terminens första tenta, den man skulle ha alla rätt på! Tjohoo!

Nä, nu ska jag sova lite. Men jösses vad seg jag kommer vara i natt om det inte händer nått på avdelningen. De rekommenderade att jag skulle ta med mig en bok att läsa, så det får väl bli så, hehe.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback