Finfina vänner

Torsdagen den 3 februari 2011


Nu var det ett tag sen. Det är skolans fel. Vi har hur mycket som helst att göra den här terminen, det märks att man har kommit upp ett snäpp i utbildningen. Men temat på terminen är riktigt intressant: Geriatrik (äldresjukvård, det som jag jobbade med i somras) och psykiatri. På praktiken kommer jag att vara på Psykiska kliniken och det blir nog väldigt speciellt och lärorikt. Är nervös över hur jag kommer tackla t.ex. självmordsbenägna människor, men jag vet att jag kommer lära mig en himla massa på att "tvingas" möta det!

Igår klättrade vi och som vanligt är det riktigt roligt! Körde den lutande väggen som jag klarade för första gången för några veckor sen och nu kändes den inte alls lika jobbig, även om det blir en del pauser mitt i den. Det känns verkligen att vi utvecklas!

Idag blir det ingen skola för min del. Väntar på telefonsamtal från vårdcentralen och antagligen kommer jag behöva åka dit. Urinvägsinfektion is NOT the shit. Men det är guld värt att ha en fästman som tar hand om en. Även om det inte finns så mycket att göra åt saken så hjälper det faktiskt att bara ha någon som tycker synd om en!

Tänker en hel del på mina fina barndomsvänner. Helen som är ända borta i Australien...även om vi inte träffas så ofta när hon är i Sverige, eftersom hon bor i Blekinge då, så saknar man henne ju! Och Karin, du är en så himla fin vän! Vi måste ses oftare! Och så läste jag gamla mail som jag sparat sen typ början av gymnasiet mellan mej och min vän Maria A. Vi har typ ingen kontakt längre, men på den tiden stod vi (av och till) varann rätt nära och mailen var hur roliga som helst att läsa. Vilken humor vi hade! Jag älskar mina vänner! Jag må ha över 100 vänner på Facebook men bara några få av dom är riktigt nära vänner. Ska försöka bli bättre på att vårda det.

Och nu skiner solen med! Gött! Nu ska jag göra iordning mej för den kommande dagen.



Veckans serie: Vänner
Här kommer en blooper. Har hittat en sida där hela serien går att streama och det är det jag gör på mina små luncher här hemma.



Kommentarer
Postat av: Karin

Aaw... du är världens bästa vän gumman!!! :) Filmkväll hemma hos mig SNAAAART låter som en riktigt bra idé!! Du får säga till när skolan låter dig komma...;) hihi. Saknar dej massor!!!



Krya på dig nu!!! (Ingen höjdare med urinvägsinfektion...) PUSS O KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback