"Vårlik"

Onsdagen den 19 januari 2011


Alltså Kallentofts böcker blir ju bara bättre och bättre. Jag har tyckt om hans böcker om Malin Fors sedan den första kom ut, men "Vårlik" är nog faktiskt den bästa hittills.

En bomb exploderar på Stora torget och två små tvillingflickor, sex år gamla, dör omedelbart. Nu är frågan om bomben var något slags terrorattentat eller om explosionen var ämnad för just flickorna, och varför skulle någon vilja döda två små oskyldiga barn? Malin tar tag i fallet, samtidigt som hennes privatliv är minst sagt ostadigt.

På slutet blev jag helt fast och kunde inte lägga undan boken. Den här boken känns rappare och att det händer mer än vad det brukar i Mons böcker. Gillart!



Igår var jag som sagt runt på sjukhuset med mitt CV. Vissa avdelningar kan man inte gå in på hur som helst och till dessa mailade jag istället igår kväll. Idag ringde en trevlig kvinna från MAVA och berättade att hon tyckte mitt CV var spännande och att hon gärna vill prata mer med mig på fredag! Jösses så snabbt det gick! Och jösses vad nervös jag är. Jag har aldrig varit på arbetsintervju tidigare i mitt liv. Någon slags intervju var det i och för sig inför förra sommarvikariatet på Geriatriken, men då var vi två sökande på samma intervju och chefen hade redan innan bestämt sig för att vi skulle få jobben så hon satt mest och berättade om hur sommaren skulle se ut för oss, hihi. Jaja, det ska väl gå bra...svettig lär jag vara i alla fall.

Jag var dessutom i simhallen igår och simmade i en timme. Under denna timme vilade jag varken armarna eller benen en enda gång, jag ställde mig alltså inte botten eller tog inte tag i någon kant utan jag simmade nonstop i en timme. Stolt över mig själv faktiskt! Idag börjar träningsvärken göra sig till känna, men det är bara härligt.

Fick godkänt på terminens sista tenta också, den som jag gjorde när jag var magsjuk. Så nu är hela terminen avklarad och jag har inga omtentor eller kompletteringar framför mig, bara en ny fräsch termin! Känns så oerhört skönt!

Annars är det mest handboll och läsning som gäller i mitt liv just nu. Handbollen gick ju svinbra...tills igår, men vi är i alla fall vidare! Älskar att titta på handboll, en jäkligt bra tv-sport.

Nä om man ska byta om så man inte sitter i morgonrocken hela dagen (jag hoppas inte kvinnan från MAVA hörde att hon väckte mig när hon ringde kvart över tio i förmiddags...pinsamt i så fall, haha)




Veckans galaöppning: Darin öppnar Idrottsgalan med "Can you feel it"
Jag tycker fasen Darin bara blir bättre och bättre med åren. Här är han ju som en riktig Michael Jackson! Tycker för övrigt Idrottsgalan är en av de bästa galorna!



Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, vad fort det gick! Men jisses vad skoj, du kommer klara intervjun galant Stina! Håller alla mina tummar!!

Och vad skönt med tentan, duktig du är!!

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback