"Den förlorade symbolen" och "Paganinikontraktet"

Lördagen den 16 juli 2011


Jaha, tycker ni att det kanske är dags att jag uppdaterar lite här på Dinara? Det var ju bara mer än en månad sen...Usch sicken kass bloggerska.

Vi börjar med läsningen sen sist. Första utlästa boken är "Den förlorade symbolen" av Dan Brown. Har hittills gillat Dan Browns stuk på sina böcker, har tyckt att det blir spännande med alla twistar. Men nä, nu har jag nog tröttnat på det. Boken var bra men ledtrådarna blir så himla långsökta...Nja...

Sedan var det Lars Keplers andra bok "Paganinikontraktet" på tur. Minst lika bra som "Hypnotisören"! Riktigt spännande och medryckande!! Även detta är ju deckare så man sitter ju fastklistrad.

¨



Okej...vad har hänt sen sist. Ja, det jag sysslar mest med just nu är ju mitt sommarvikariat på sjukhuset. Akutvårdsavdelning är det jag är på, och jösses vilken härlig avdelning och vilket roligt yrke! Det är riktigt spännande varje dag. Igår blev dock den första rent mentalt tunga dagen då en patient dog. Jag har ju varit förberedd på att detta kommer att hända hela sommaren, men man blir ju i vilket fall som helst riktigt berörd. Men jag funkar så att när jag är mitt uppe i det så fokuserar jag så mycket på att göra mitt jobb så alla tankar kommer när jag kommer hem. Och det som var jobbigt igår var att jag inte hade min älskling att krama om när jag kom hem (han är bortrest för tillfället) så tankarna malde på i huvudet och det blev inte mycket sömn. Men David var söt och ringde så att jag skulle få prata om allt som hade hänt. Han är fin han!

Nu jobbar jag min andra helg på raken. På måndag kväll kommer David hem från sin resa i Schweiz och sen har han två veckors semester här hemma i Linköping! Som jag har längtat! Visserligen jobbar jag under dessa två veckor men vi ska hitta på mycket roligt i alla fall. Bland annat ska vi ta oss till min syrra i Göteborg! Ska bli riktigt kul, hoppas det är livligt i magen också! (Jajemän, jag ska få ett syskonbarn där borta i Götet...LYCKA!!!!!!)

Annars sitter jag och gör iordning fotoalbum med bilder från 2010. Blir tre album från det året, vi verkar bara ta mer och mer kort. Hur ska det bli med 2011-albumen, året då vi köpte vår systemkamera? Haha!

I onsdags beordrade mamma mig att komma ut till dom på landet och bli bortskämd och inte sitta ensam hemma på min lediga dag och inte ha nått att göra. Så det gjorde jag och bortskämd blev jag minst sagt med god mat, OLW:s Stjärnor och sovmorgon på torsdagen! Synd att vädret var så dåligt...den här sommaren alltså...jag har inte tagit ett enda dopp i poolen i år! Skamligt!!

Har varit duktig och tränat två gånger i veckan. Vi får se hur det blir nu när David kommer vara hemma, då kanske jag hellre är med honom och tar semester från träningen. Men det är riktigt kul att känna att man blir starkare och starkare för varje gång!

Nä usch vad man blir Davidsjuk av att sitta ensam i lägenheten och laga mat till sig själv. Tror inte det går att sakna nån mer än vad jag saknar honom just nu!

Ikväll blir det tidig kvällsmiddag så att jag kan ligga och pösa och helst slumra till i soffan sen. Ni tittar väl på "Sluten avdelning" som går på SVT 2? Handlar om en psykiatrisk avdelning. Känner igen mig så mycket från när jag var på psyk i våras. Kan verkligen sakna den avdelningen ibland!!



Veckans blooperklipp: Bloppers från "Men in Black"
Det där med bloopers är ju bland det bästa jag vet att kolla på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback