"Hypnotisören" och "Ett snyggt lik"


Onsdagen den 1 juni 2011


Ja nu har det gått en himla massa veckor sedan sist jag bloggade. Har bl.a. läst ut "Hypnotisören". Hade inte så höga förväntningar på den. Många har nämligen sagt att den är rapp i början men att den blir seg och tråkig i den andra halvan av boken. Jag tycker däremot att den var bra rakt igenom. Visst, tempot saktas ner i mitten av boken men det som skrivs då tycker jag ändå är riktigt intressant, om hans patientgrupp. Kanske för att jag denna termin har läst mycket om psykiatri. Mycket bra bok tycker jag!

Sedan blev det Peter James "Ett snyggt lik". Kom ihåg att jag tyckte att hans tidigare bok "Levande begravd" var lite seg emellanåt men det var inte denna bok. Även denna bra rakt igenom, och riktigt köttig!


 



Idag är den sista skoldagen på schemat avklarad! Hade nämligen tenta idag (vissa ska ha den nästa vecka) och fick på en gång reda på att jag klarade den! Vilken lättnad! Jag och min uppsatskompis ska nog dock träffas nån gång nästa vecka och göra en lite plan för vad vi ska jobba på under sommaren. Gött att ha hela sommaren på sig faktiskt!

Gick och blev sjuk i måndags. Så typiskt när jag skulle sätta igång med tentaplugget på riktigt, på en gång känner jag att halsen inte är som den ska. Idag är det ännu värre. Har snytit mig hela natten och inte fått mycket sömn varken denna natt eller förra natten. Ska ta igen det nu när jag inte har en massa plugg.

Jag och David har köpt en ny bil. En Opel Astra kombi. Hihi, har förstått att i och med att jag skrev i något tidigare inlägg att jag har gått upp i vikt så har vissa fått för sig att jag är gravid. Och idag ska vi alltså hämta vår kombi så det ryktet lär ju spädas på ännu mer då. Men jag kan försäkra er, jag är inte gravid! Vi har velat köpa en ny bil en längre tid eftersom det bara är fel på vår bil (köp ALDRIG en Citroen!), och att köpa en större bil visade sig inte vara så mycket dyrare!

Nä nu ska jag lägga mig och ta igen mig lite, och ägna mej åt ännu mer skönlitteratur! Ni missar väl förresten inte finalveckan i Big Brother. Vilken grym twist dom gjorde i söndags med Peter!! Älskart! För mig kan vem som helst få vinna nu, men helst Simon!




Veckans klipp: Lite nostalgi redan med Big Brother-Simon. Finns det någon som är roligare än han på fyllan? Hihi! Kom till saken!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback