Firanden


Måndagen den 21 mars 2011


Nu är praktiken på psyk slut. Den var riktigt tung och påfrestande men samtidigt intressant, lärorik och rolig. Ett ställe jag kan tänka mig att återvända till, men först några års erfarenheter inom andra områden!

Nu är det skola som gäller, med tentaplugg denna vecka, tenta nästa vecka och resten av terminen C-uppsats och kurs om sår och sårvård. Ser fram emot sommaren och jobbet på MAVA! Det ska bli roligt, synd bara att man inte får något sommarlov förrän sista veckan i augusti, men sånt är livet som student!

I helgen har det firats födelsedagar. Båda mina systrar och min systerdotter fyller år i mars så vi slog ihop att firanden till denna helg. Vi begav oss till Västervik och lilla Nora fick en massa paket. Hon är en morsgris hon, men oooooooh så söt och vilken liten charmunge! Fick se henne ta ett par steg, så duktigt så! Riktigt mysig dag!

Resan hem blev minnesvärd då vi blev vittnen till en rådjursolycka. Bilen framför oss hade ingen chans när rådjuret sprang över vägen. Som tur var blev ingen i bilen skadad och rådjuret dog på en gång, men bilen tog en rejäl smäll! Riktigt otäckt att se en olycka precis framför en sådär!

Väl hemma blev det spelkväll med syrran från Göteborg och hennes man. Riktigt mysigt!

Jag är helt fast i Big Brother nu förtiden. Favoriter: Gurkan, Martin, Simon, Peter. Irritationsobjekt: Roza, Rodney, Katerina. Japp det är härligt att sitta och reta sig på folk. Men Sanna och Nicky är i alla fall ute. Skönt!

Nä nu sitter jag och är Davidsjuk. Han är iväg på möte med Svenska kockföreningen. Men det är härligt att man fortfarande saknar varandra efter bara en dag ifrån varandra även efter 4 år tillsammans! Han är fin han, min pojke!

Nä nu ska jag se "En unge i minuten".



Veckans scen: "Fuck"-scen från the Wire.
Dom har inte så mycket mer att säga varandra, än just fuck i olika former. Rolig scen!



Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, ja den senen från The Wire är en av favoriterna. Dom kommunicerar bra dom två. Uch vad otäckt med olyckan. Men det var mycket trevligt med besök av er. Och BigBrother! Jag hade tänkt diskutera det med dig då ni var här men jag glömde bort det. Favoriter: Simon, Gurkan, Martin

2011-03-21 @ 21:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback