"Narnia"

Onsdagen den 2 mars 2011


Nu har jag läst inte bara en bok utan sju! Japp, hela Narnia-serien är avklarad! Dessa böcker har stått i min bokhylla sen jag var typ elva år eller nått, så det var verkligen på tiden.

Jag var rätt skeptisk i början eftersom jag visste att det skulle vara en massa religiösa liknelser i böckerna, t.ex. att Aslan är Jesus och ska dö för de andras synder m.m. Men det var inte så mycket av det faktiskt, eller så är det jag som inte fattar. Nått litet i varje bok var det väl, men inte så det var störande.

Jag trodde att böckerna skulle hänga ihop mer, men varje bok har sin egen story och det tyckte jag om. Det är korta berättelser men dom blir spännande redan i första kapitlet så det händer mycket på de ca. 160 sidor som en Narniabok består av.

Ja, dom var absolut värda att läsa, riktigt nöjd att jag gjorde det. Nu kan jag se filmerna (har sett den första, men den var inte jättemycket att hänga i julgranen tyckte jag). Men nu ska det bli skönt att få läsa en vuxenbok, en riktigt tjock en! Hehe!



Ojojoj, en månad sen jag skrev sist. Och nu är det meningen att jag ska komma ihåg allt som hänt sen sist? Jaja, jag ska göra mitt bästa.

Det som har tagit upp den mesta av min tid är såklar skolan. Plugget är groteskt den här terminen, och då menar jag inte att ämnena är groteska utan mängden plugg! Men det är fortfarande riktigt roligt! Klarade den första tentan, läkemedelsberäkning som man ska ha alla rätt på. Nu är det bara två kvar!

Var på en av årtiondenas bästa konsert! Håkan Hellström såklart! Fick med mig David, inte bara att gå på konserten utan även att stå typ längst fram bland alla fjortisar! Hur coolt som helst! Och Håkan alltså, vilken genialisk artist! Och vilket band han har! Jösses! Och vem kommer upp på scen vid första extranumret om inte Lasse Winnerbäck???!!! Mitt hjärta höll på att gå sönder, haha! Ja, det var en riktigt bra kväll!! Men jag går aldrig mer på konsert i klackskor, speciellt inte om jag ska stå längst fram och hoppa. Jösses, kunde knappt gå hem sen ju.

Har varit i Göteborg hos min äldsta syster och hennes man. Vi åt gott, klättrade, var ute på en härlig promenad vid havet, åt på en tjeckisk restaurang och spelade spel! Riktigt klockren helg, hur härligt som helst!


   
  


Efter Göteborg-helgen var det dags för fyra dagars fältstudier i skolan (typ samma sak som studiebesök). Jag var på Onkologmottagningen och det var jättekul! Kan verkligen tänka mig att jobba på en mottagning i framtiden. Sköna tider, bra samarbete kollegor emellan men ändå mycket eget ansvar. Japp, det kan vara något för mig, tänkte jag. Men så en dag fick jag vara med på en operation och så fort jag kommer in i en operationssal så känner jag att det är ju här jag hör hemma! Att vara operationssjuksköterska vore så himla kul! Så vi får se vad som händer i framtiden!

Helgen efter fältstudierna fick jag och David lite hastigt och lustigt gå på melodifestivalen med min älskade systerson. Det var egentligen meningen att han skulle gå med sina föräldrar, men på grund av sjukdom fick dom tyvärr stanna hemma. Det var såklart himla mysigt att gå dit med honom. Det var stoooora ögon hela kvällen. "Kamerarobotarna", som han kallade de där små lyftkranarna som flyger omkring med kameror, och alla tjejer var roligast att titta på!

Sen var det dags för min praktik att börja. Tror ni inte att jag går och blir sjuk så jag måste stanna hemma första dagen? Det var riktigt jobbigt. Jag försökte verkligen peppa mig själv när jag tog mig upp på morgonen, men insåg att nej, det här går bara inte. Så det vara bara att sjukanmäla mig, och nu har jag lyckats lägga in en annan dag i schemat så att jag får ihop alla 16 dagar som jag ska vara ute. Och vart är det jag är då? Jo, på psyk! Hög sekretess på det, så jag säger inte mycket mer än att det är väldigt speciellt! Men samtidigt väldigt intressant och lärorikt!

I lördags var jag hos bästaste Karin i hennes nya lägenhet. Vi fikade och pratade, pratade och pratade! Hihi! Alltid lika härligt att träffa dej, tjejen! Och i maj kommer den tredje av oss, Helen! Tjohoo!

Annars rullar det på! Praktik ska genomföras samtidigt som två rapporter ska skrivas och så ska det pluggas till tenta. Ska även komma på vad jag och en kurskamrat ska skriva om i c-uppsatsen. Jaja, det ska nog gå bra!

Förresten, är helt fast i Big Brother! Så dåligt men ändå så bra! Ska inte missa ett avsnitt!




Veckans reklam: Ja, kan du gissa vilket företag det är?



Kommentarer
Postat av: Maria

Som jag väntat på detta inlägg :P haha

Har gått in på din blogg dagligen men inget har hänt , men nu så ;) hihi

Hoppas allt är bra med dig!!

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback