Träning

Onsdagen den 30 mars 2011


NU börjar jag fatta varför folk är som besatta av att träna. Det är ju faktiskt roligt! David tog med mig till Nautilus igår för att introducera gymmet för mig och jag fick verkligen mersmak! Idag traskade jag dit och blev medlem i ett år framöver (med studentrabatt, tjohoo!). Efteråt gick jag raka vägen till H&M för att inhandla en snygg träningsoutfit. På fredag ska jag dit för första gången som medlem och träffa en instruktör som ska göra upp en plan åt mig. Är så himla pepp nu, vi får väl se hur länge det håller i sig. Minst ett år hoppas jag, för det är inte billigt! Min svärfars flickvän ska förhoppningsvis få med mig på några pass också, bl.a. yoga som jag har varit sugen på så länge! Kul!

Hade tenta igår, en tenta som var både skriftlig och muntlig. Den kändes åtminstone OK tills jag skulle få höra vad lärarna som hade suttit och lyssnat på vår diskussion hade att säga. Dom tyckte jag skulle ta för mig mer och framhäva mina kunskaper. Dom har helt rätt men känns ändå surt att kanske behöva göra omtenta.

Sen har jag ju hört det där med att jag ska ta för mig sedan första klass så jag är rätt trött på att höra det, med tanke på att jag själv märker vilka framsteg jag gör när det gäller just det. Bara under min universitetstid har jag blivit mycket, mycket bättre på att prata mycket och inte vara rädd för att prata inför folk. Så det är surt när dom personliga framgångarna ändå inte räcker liksom. Men men, det är inte säkert att jag blev underkänd så jag ska inte deppa ihop. Och även om det blir omtenta så är det ju inte så farligt, jag ska försöka att inte ha för höga krav på mig själv bara.

Det är ändå skönt att tentan är över och nästa kurs inte börjar förrän på måndag. Då får man en liten andningspaus nu och i helgen i alla fall.

Ikväll blir det klättring!



Veckans TV-klipp: Bråk mellan Qristina och Nalle
Ååh, det är så himla roligt varenda gång man ser det! Qristina is the shit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback