"Fyrvaktaren"

Lördagen den 7 maj 2011


Läckbergs böcker är ju riktigt bra, så är det ju bara. Men samtidigt som jag fastnar helt och hållet i hennes deckare så är det något som jag stör mig på. Jag tror att det är hennes omtalade språk, att det är lite för enkelt på nått sätt. Egentligen tycker jag inte att språket i deckare behöver vara särskilt avancerat men i Läckbergs böcker blir det ibland en  liiiiiiite för barnslig dialog. Men hon är ju fenomenal på att bygga upp en historia och göra det spännande.

Fyrvaktaren är enligt mig inte hennes bästa bok men absolut en av de bättre! Men jag rekommenderar ändå att läsa Camillas böcker i ordning.








Idag har vi haft kalas för David här hemma. Han fyller nämligen år imorgon! Mamma, pappa och Davids pappa och bror med sina respektive var på besök. Vi bjöd på plockmat med italienskt tema. Det blev riktigt uppskattat och David fick fina presenter. Mycket trevlig kväll!!

Imorgon är den riktiga födelsedagen och då ska vi fiska strömming med Davids mamma och lillebror. Strömmingsfiske är så himla roligt, speciellt när vädret är fint så man kan få lite bränna samtidigt!

Har idag fått en jättefin kommentar på min blogg som gjorde mig jätteglad! Har däremot ingen aning om varför det inte går att prenumenera på min blogg. Är det något jag borde göra? Något med inställningarna? Gudars, har ingen koll alls. Har kollat runt lite på inställningarna, men hittar inget om prenumeration.

Nä nu ska jag fortsätta läsa mina böcker och bara ta det lugnt. Känner att jag kommer somna så fort jag sjunker ner i soffan...God natt på er, och så håller vi tummarna för att Peter får vara kvar i Big Brother imorgon!




Veckans låt: "Borgarsvin" - Mimikry
Hjalle & Heavy ska för övrigt vara med i Nittileaks någon gång framöver, det får ni för bövelen inte missa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback