"Ut kom vargarna"


Måndagen den 2 maj 2011


"Ut kom vargarna" handlar om Julia och William, två poliser med traumatiska förflutna som kastas in i ett uppdrag i St Petersburg. Boken är rapp och spännande med väldigt, väldigt många twistar. Me like! En klassisk deckare som gick snabbt att läsa och som man inte kan släppa. Så är det det man söker ska den absolut läsas!!






Min och Davids Tallinresa, som vi gjorde dymmelonsdag till påskafton, var lika klockren som den var förra året. Samma båtar, samma slags folk på karaoken, samma sköööööna massagebehandlingar, samma goda mat och samma lyxiga badanläggning i den minst lika flärdiga hotellet. Riktigt skönt att komma iväg och vara bara vi två ett tag!

Påskafton åkte vi ut till min mamma och pappa och firade med systrar med respektive och syskonbarn. Det var minst sagt liv i luckan då systersonen var riktigt uppspelt över att ha så många lekkamrater. Hur härligt som helst! Det blev god mat och sällskapsspel på kvällen! Alltid lika härligt att samlas allihop!!

På måndagen (annandagen) firade vi med Davids bröder och pappa med respektive. God mat där med och fina samtal!

Annars har det varit mycket i skolan. C-uppsats är ingen liten grej det. Hur mycket som helst att tänka på som ska bli rätt. Dessutom sårkursen, som inte tar jättemycket tid, men ändå tid. Försöker dessutom träna gym två gånger per vecka och klättra en gång per vecka.

Valborg firades med Davids mamma och hennes pojkvän. Mycket trevligt!

Igår åkte jag, David och hans lillebror med flickvän ut till Berg och körde lite äventyrsminigolf. Jätteroliga banor var det! På kvällen tittade jag och David på den senaste Harry Potter- filmen (Karin, jag fattade inte särskilt mycket av den så om du fortfarande vill se den så gärna för mej så kanske du kan förklara vad som händer för mej, hahaha. Men nästa måste vi se på bio!). Söndagar har blivit vår filmkväll. Förra veckan såg vi "Seven" med Brad Pitt, hur bra som helst, men otäck! Medan vi såg Big Brother igår kväll satt vi och ritade och den som ritade snyggast vann. Vi har så roligt tillsammans, jag och David! Görmysigt att skratta varje dag med den man lever med! För övrigt: skönt att Sonia åkte ut! Rodney har jag inte mycket för...fusk...in my ass!

Ni såg väl bröllopet i fredags!!?? Fint men inte alls lika romantiskt som Victoria och Daniels. Men bröllop är ju bröllop så lite romantik fanns det alls. Och jösses vad den där William är lik sin mor, speciellt när han ler!

Nu uppmanar jag er ALLA att titta på Greys Anatomy-avsnittet som visas på TV på onsdag!!! Jag har nämligen redan sett det. Eftersom Greys Anatomy är bra på moments så är det flera avsnitt som har gjort mig tårögd, men avsnittet på onsdag är det första avsnittet som verkligen fått dom där tårarna att falla. Jösses, jag och David var helt slut efteråt, helt tomma på tårar! Haha! Så se det, looooova!

Nä nu borde jag plugga...




Veckans låt: "Genom eld" - Oskar Linnros
Har verkligen försökt att inte gilla denna låt, då jag har svårt för Oskar Linnros. Men jag kunde inte motstå den!



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Bra blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback