Tyngre

Onsdagen den 11 maj 2011


Åh vad underbart det är med värme. Låg hela dagen igår ute hos mamma och pappa och stekte i solen. Kollade på termometern i poolen och den visade på 22 grader men jag tror det var yttemperaturen, längre ner är det nog kallt som fan fortfarande. Men det artar sig i alla fall!!

Åhh terminerna går så himla snabbt! Jag fattar inte att jag är färdig sjuksköterska i januari. Och denna termin är snart slut så jag och min skrivarkompis måste spurta i vårt uppsatsskrivande nu så vi följer vår tidsplan. Jag hänger inte med!

Många tycker det är helt onödigt med sommarlov på universitetet, att man hellre vill ha in en tredje termin där så man bli färdig med utbildningen snabbare. Själv behöver jag andrummet som sommaren ger. Även om jag kommer jobba i princip hela sommaren så gör det mycket att komma hem och inte ha en massa uppgifter och tentaplugg över sig. Men visst önskar jag ibland att jag hade kommit på det här med sjuksköterska direkt efter gymnasiet, då hade jag varit färdig nu och kunnat fokusera på annat i livet. Men å andra sidan hade jag gått miste om några fina och givande år i Bokhandeln då, och dom åren hade jag inte velat vara utan!

Det har hänt en grej med min kropp på sistone: Jag har gått upp i vikt!! Jag har hela mitt liv varit underviktig och haft hur svårt som helst att gå upp i vikt. Nu har jag ökat 3-4 kg på bara ca 3 månader, rekord får mig!! Är överlycklig! Och det mesta av vikten är nog muskler, så det märks ju att träningen gör nytta. Fast lite av vikten måste jag erkänna borde vara annat än muskler...eller en hel del kanske... Blir i alla fall till följd av detta inte mätt lika snabbt och äter därför mycket mer än vanligt. Detta är jag dock inte van vid ännu så jag äter oftast lika mycket som jag alltid har gjort, fastän jag egentligen är hungrig efter mer. Känns liksom konstigt att inte bli mätt när jag är van att bli mätt. Så nu sitter jag här och är hungrig och funderar på vad man äter så här dags på dagen? Ska nog göra mig en macka och en kopp te.





Veckans klipp: Om människors storhetsvansinne
Vi är ju ändå bara en hop med apor... Tänkvärt klipp!



Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vad jag saknar dig!! Måste ses snart!!!!



Stina, har du något mer att berätta... ang vikten ;) hehe... :P



PUSS PUSS babe!!!

Postat av: Stina

Haha, jag anade att graviditetsrykten skulle ta fart nu, men jag är INTE gravid, haha! Tyvärr...hihi



Jag saknar dej med jätte jättemycket, gumms!! Vi måste verkligen ses snart...kanske se nya Pirates-filmen?

PUSS PUSS!!

2011-05-12 @ 13:56:20
Postat av: Maria

Tihihi, jag och Sarah pratade om dig på jobbet i fredags angående din viktökning ;)

KRAAAAAM

2011-05-14 @ 20:36:23
URL: http://majjabajja.blogg.se/
Postat av: Stina

Jasså? Nu blir jag nyfiken, hihi!! Saknar er!

2011-05-16 @ 09:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback