"Hundhuvud"

Torsdagen den 6 oktober 2011


Nu var det riktigt länge sen jag läste ut en bok! Det har gått väldigt långsamt med den här boken men nu på slutet så ville jag inte att den skulle ta slut för den var så bra!

"Hundhuvud" handlar om Asger som kommer tillbaka hem till Danmark för att ta farväl av sin döende farmor. Vi får det berättat för oss om hans släkts liv, skandalerna och intrigerna. Och jösses vad mycket som kan hända i en släkt! Det är inte så lite dramatiskt heller! Boken handlar mycket om hur ens uppväxtsmiljö kan påverka en även som vuxen.

Riktigt bra roman, speciellt den sista hälften då den verkligen bet tag i mig!






Här sitter jag och försöker få något gjort. Tänkte cykla iväg till skolan sen, där får jag nog mer gjort. Det är svårt att ha disciplin på sig själv här hemma.

På måndag börjar praktiken i Motala! Har fått mitt schema för de två första veckorna. Det blir sena dagar och tidiga morgnar...som alltid alltså, men lite extra nu när jag dessutom ska pendla. Men det ska nog gå bra det med.

Imorgon ska iallafall jag och David mysa till det med tvårätters och gott vin. Sen ska jag och pappa ses vid Konsert och Kongress där ett Beatlestributeband ska spela - The Cavern Beatles. Det blir det tredje tributebandet vi ser nu, pappa och jag. Alltid lika roligt!

Jag har förresten inte berättat om vår bil. Min mamma lånade vår bil i söndags och fickparkerade den i Norrköping. Då är det nån idiot som har kört in i bilen så att båda dörrarna på ena sidan är helt repiga och buckliga. Ena handtaget är borta också, så för att komma in i förarsätet måste man klättra in via passagerarsätet, och backspegeln fick sig en smäll den med. Men det värsta är att personen i fråga bara stack, utan att lämna någon lapp och ta sitt ansvar. Idiot! Så nu är det fullt sjå med polisanmälan och prat med försäkringsmänniskorna och allt möjligt. Och så måste vi ju få nya dörrar till bilen också. SUCK!! Vad trött man blir...

Nä nu ska jag ge mej ut i regnet och handla lite till imorgon! På lördag blir det mys med heeeeeela familjen i Jönköping, med hotellvistelse och allt! Tjohoo!!



Veckans låt: "Dum av dig" - Daniel Adams Ray



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback