Sen sist då...

Fredagen den 3 februari 2012


Okej… ett antal månader sen sist. Men vi börjar med de två senaste veckornas läsning.

Tusenskönor – Kristina Ohlsson.
En riktig deckardrottning enligt mig. Tycker verkligen om storyn och satt som fastnaglad under hela läsningen. Måste fortsätta läsa Kristinas böcker!

Nattens begär – Sherrilyn Kenyon.
En vampyrbok. Bakom all jäkla erotik, som faktiskt blev rätt tråkig rätt snabbt, var storyn helt okej och jag blev nyfiken på seriens fortsättning. Dialogerna var dock rätt orealistiska och dåliga, vet inte om det beror på författaren eller översättaren...

Smuts – Katarina Wennstam.
 Riktigt bra roman som handlar om trafficking och prostitution. Katarina brinner verkligen för ämnet. Man blir riktigt illa berörd och förbannad. Älskar när böcker väcker sådana känslor.

Rödhake – Jo Nesb
ø. Åh vad Jo skriver bra! Riktigt bra bok som jag bara inte kunde släppa! Måste, måste, måste läsa vidare bokserien om Harry Hole!

Hundraåringen som klättrade ut genom ett fönster och försvann – Jonas Jonasson.
I slutet av denna bok finns det recensioner av boken där recensenten berättar hur han/hon har suttit och skrattat så tårarna runnit under läsningen. rolig tyckte inte jag den var. Fnissade lite smått inombords ibland, men framför allt lärde jag mig en hel del om 1900-talets historia. Bra bok!






Okej, jag tar bara dom stora grejerna sen sist lite kort. Kommer säkert glömma en hel del också men…

13 december – En liten stjärngosse föddes i Göteborg, mitt tredje syskonbarn: Sigge! Sååå söt och helt perfekt! Han växer och står i och upptäcker världen, ska bli så spännande att följa ännu ett liv! Framför allt spännande att lära känna honom, få veta vad han är för en liten person!

Jul – Hela familjen var samlad hos mamma och pappa. David agerade norrländsk tomte med bravur. Det är så härligt att få fira jul med barn, man minns hur pirrigt det var!

Nyår – Traditionen lever vidare så jag och David begav oss till Luleå även detta nyår för att fira med Davids storebror med familj. Mysigt värre såklart! Hans brorsdöttrar är så fina och härliga!

13 januari – Min examen! Dagen då jag blev sjuksköterska. En riktigt stor dag i mitt liv. Ceremonin hölls i Konsert och Kongress då jag fick min sjuksköterskebrosch. Efter ceremonin hade vi mottagning hemma hos oss dit både min och Davids familj kom. Har fortfarande inte förstått att jag är sjuksköterska!

17 januari -1 februari – Jag och David begav oss till Thailand för att ta välbehövlig semester! Åh vilka underbara två veckor det har varit! Sol, bad, god mat, massage, shopping, utflykter, strandpromenader m.m. Vi har tagit det riktigt lugnt, blivit riktigt bruna och bara unnat oss att rå om varann. Och vilken värme!





På måndag börjar jag mitt liv som sjuksköterska på riktigt, då börjar jag nämligen jobba på Ortopeden. Har inte blivit nervös än men kommer absolut bli. Känns så stort att kunna kalla sig sjuksköterska med allt ansvar som det innebär! Men det känns såååå rätt!

Innan dess tänkte jag ta det väldigt lugnt. Med tanke på att vi i onsdags vaknade upp i ett 30-gradigt varmt land för att sedan på kvällen somna i ett -10-gradigt land var det kanske inte så konstigt att förkylningen skulle slå till. Så helgen blir lugn. Ska åka på nån liten turné till familj på både min och Davids sida för att visa upp brännan, visa bilder och berätta om resan. Ska nog även kolla igenom några filmer vi köpte i Thailand och se om kvaliteterna är något att ha!

Och så får vi ju för Guds skull inte glömma att det är Melodifestivalen i helgen! Får inte missas för allt i världen! Spännande startfält med Sean Banan, Dead by April, Torsten Flink m.fl.

Nu ska jag tvätta. 17.05 bänkar jag mig framför kanal 5 för då är det Greys Anatomys musikalavsnitt som jag storgrät till första gången jag såg det! Såg för övrigt ”Hur många lingon finns det i världen” på planet (för andra gången) och storgrät även till den. Jösses så fin film! Sedan Utøya-händelserna har jag blivit så himla känslig, känner knappt igen mej själv ibland! Brukade aldrig kunna gråta till filmer förr! Jaja, det är väl åldern…

Hoppas jag kommer orka blogga mer än vad jag gjort på sistone. Jag skyller på höstterminen som verkligen var en pain in the ass! Men nu: Inget mer plugg!




Veckans artist: Eddie Meduza
Man blir ju inget annat än glad av hans musik.




 

 



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback